Küçükçekmece de öğrenci, öğretmen ve veli , tüm yaş kademelerinde kitap okuma alışkanlığı ve kitap sevgisini arttırmayı , kültürel alt yapılarını güçlendirmeyi amaçlayan sosyal sorumluluk ve eTwinning eğitim projemizdir.
HEDEFLER
-Öğrencilerin;
-Okuma alışkanlıklarının geliştirilmesi,
-Sunuş ve kendini ifade etme becerileri kazanılması,
-Dil becerilerini geliştirmesi,
- Kitap okumanın sevdirilmesi,
- Eleştirel bakış açısının kazandırılması,
- Arkadaşlar ile kaliteli zaman geçirmenin sağlanması,
ÇALIŞMA SÜRECI
Projeye gönüllü öğrencilerin katılımı sağlanacaktır. Proje süresince öğrenciler ile kitap okuma üzerine çeşitli etkinlikler düzenlenecektir. Bu bağlamda projeye katılan öğrenci ve öğretmenler ile düzenli aralıklarla toplantılar düzenlenecektir. Öğrenciler ve öğretmenler (arzu ederlerse aileler) projede birlikte okuma yapacakları bir zaman dilimi belirleyeceklerdir. Bu zaman diliminde tüm katılımcılar aynı anda kitap okuyacaklardır. Okunan kitaplar gruplar tarafından ortak seçileceği gibi dileyen katılımcılar kendilerine uygun farklı kitaplar da okuyabilir. Herkesin aynı anda kitap okuyacağı ana birlikte bir isim verilecektir. Bu isim katılımcılar için motivasyon kaynağı olacaktır. Proje süresince uygulamaya katılacak tüm ortaklara eşit düzeyde görev paylaşımının yapılması, proje yönetim planının yapılması, zaman çizelgesinin belirlenmesi sağlanacaktır. Proje başlamadan önce ve başladıktan sonra katılımcılara proje kurucusu ve uzman görüşü alarak hazırlanan testler uygulanacaktır.
BEKLENEN SONUÇLAR
Proje sonunda katılımcıların bir kavramı öğrenme ve anlama yeteneklerinin artırılması, problem çözme ve anlayarak okuma becerilerinin geliştirilmesi, Türkçeyi doğru kullanım becerilerinin geliştirilmesi, katılımcıların kelime hazinelerinin geliştirilmesi, hayal güçlerinin zenginleşmesi, farklı bakış açılarının kazandırılması, eleştirel düşünce becerilerinin kazandırılması beklenmektedir.
Projemizin amacı, öğrencilerimizde çevre bilinci oluşturmak, geri dönüşümün önemini kavratmak amacıyla çeşitli etkinlikleri derslerimize entegre ederek çalışmalar yapmak.
1 – Öğrencilerin çevre bilincinin geliştirilmesi.
2- Alanında etkinlikler yaparak öğrencilerimizin becerilerinin geliştirilmesi.
3- Öğrencilerimizde çevre bilinci geliştirmek ve geri dönüşümün önemini kavramalarını sağlamak.
4- Atık malzemeleri kullanarak sanatsal çalışmalar yapmak.
5- Öğrencilerimizin çevre sorunlarına duyarlılıklarını arttırmak,
6- Öğrencilerimizin proje ortakları ile işbirliği becerilerini arttırmak.
7- Öğrencilerin çevrelerindeki sorunlara çözüm bulma becerilerini arttırmak.
8- Atık maddelerden yola çıkarak kendine özgü materyaller tasarlamak.
ÇALIŞMA SÜRECI
MART
Öğretmen tanışma toplantısı yapılması
Veli İzin Belgelerinin alınması
Proje planının belirlenmesi
Öğretmen görev dağılımın yapılması
Poster ve Logo Çalışması ve Anketlerinin yapılması
Proje panosu oluşturulması
1.Etkinlik: Suyun hayatımızdaki yeri ve önemi.
2. Etkinlik: Ağaç albümü tasarlamak.
NİSAN
Öğretmen değerlendirme Webinarı
Öğrenci Tanışma Webinari
Proje karışık takımların oluşturulması
3-Etkinlik: Atık materyallerden kostüm ve aksesuar tasarlamak.
4-Etkinlik: Fidanını kap gel etkinliği tasarlamak.
Öğretmen Değerlendirme Webinari
Proje Son test çalışması
Öğrenci, veli ve öğretmen Değerlendirme çalışmaları
Proje Sergilerinin yapılması
Kalite Etiketi Başvurusu
BEKLENEN SONUÇLAR
BEKLENEN SONUÇLAR
1 – Öğrenciler çevre bilinci kazanmış olacaklar.
2-Öğrencilerde geri dönüşüm farkındalığı artacak.
3- Öğrencilerimiz geri dönüşümün farkına varacaklar.
4- Öğrenciler doğadaki materyalleri daha bilinçli kullanmış olacaklar.
5- Öğrencilerin teknolojik becerileri artmış olacak.
6- Öğrencilerimizin takım çalışması ve işbirliğini öğrenmiş olacaklar.
7-Öğrencilerimizin yaratıcılıklarını arttırmak.